RISMA system

Ny persondataforordning 2018

Har du egen virksomhed, eller er du en del af ledelsen i en, så har jeg gjort en opdagelse, der kan lette din og dine kollegaers arbejdsbyrde.

Kontraktstyring, som er en stor del af mange virksomheders processer, er ekstremt tidskrævende. Jeg ved fra min egen virksomhed af, at det kan være både stressende og nemt at miste overblikket over, men det er noget, der skal være styr på. Især nu hvor der kommer ny opdateret lovgivning på området, i form af persondataforordningen der træder i kraft i 2018. Det medfører at stort set alle virksomheder bliver tvunget til, at kigge en masse kontrakter igennem for at sikre sig, at de overholder den nye persondatalov.

RISMAsimpleGDPR

Som sagt har jeg gjort mig en nyttig opdagelse i forhold til denne problemstilling, som jeg håber i også kan få glæde af. COMAsystem er en virksomhed, som netop har kontraktstyring som deres absolutte kernekompetence. De har i forbindelse med den nye persondataforordning, udviklet et nyt IT-system, som kan hjælpe dig eller din virksomhed, med at få et overblik alle persondata-forholdene.

RISMAsimpleGDPR (som er det fulde navn på programmet) er et onlinebaseret processtyringsværktøj, som du kan få licens til igennem COMAsystem. Systemet skaber overblik over alle behandlinger af persondata, på en struktureret måde via automatiserede spørgeskemaer. Hvilket vil sige at du bliver fri for, at skulle danne dig et overblik over det.

Bottom line er, at hvis du gerne vil undgå, at bruge en masse tid og ressourcer på omstilling af persondataforordningen 2018, er RISMA system en rigtig god løsning. Systemet er udviklet sammen med et advokatfirma, så der er minimal juridisk risiko forbundet med det.

Lettelse i arbejdsbyrden

COMAsystem har været ude i den virksomhed jeg arbejde i og implementere RISMA for nylig. De har afholdt nogle aftenkurser, med instruktion til hvordan vi får det maksimale ud af værktøjet. Hele opstartsfasen har været en succes, det hele er gået som smurt, og COMAsystem har været meget professionelle hele vejen igennem.

Det er nu lidt over en måned siden vi fik RISMA og det begynder for alvor nu at sætte sine spor. Hos os kan vi virkelig mærke en forskel i hverdagen. Hver gang vi får en ny kunde eller medarbejder, for den sags skyld, udfylder vedkommende en spørgeskemaformular og det bliver så automatisk tastet ind i systemet. Når vi derudover skal have adgang til visse informationer om kunder eller medarbejdere, er det lynhurtigt, at finde disse oplysninger. Hvor vi før i tiden, skulle ned og grave i nogle tunge ringbind i kælderen.

Jeg kan derfor varmt anbefale, at blive samarbejdspartner med COMAsystem og få implementeret RISMA, hurtigst muligt. Det vil give hvilken som helst virksomhed mere struktur og ikke mindst overblik når det kommer til dokumenthåndtering. Det er ikke kun processen ved arkiveringen af disse persondata der bliver mere intuitiv, men også at få adgang og overblik over alt data igen.  

Det er en investering du/Ii burde lave i jeres respektive virksomheder. Jeg har, som i nok kan fornemme, kun positive oplevelser at berette om, når det kommer til COMAsystem og RISMA.

 

 

Bookmark permalink.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *